Az az alulról szerveződő kezdeményezés, melynek az Újpesti Csokonai is részese volt, ebben az évben minden eddigi rekordot megdöntött, és már nem beszélhetünk kizárólag európai programról, mert a világ számos országa bekapcsolódott. Magyarország a 6. helyen végzett az országok közötti versenyben.
Az 1261 esemény közül 49-et az Újpesti Csokonai Vitéz Mihály Általános Iskola és Gimnázium valósított meg. (Sajnos a pontos címet a regisztráláskor nem lehetett bejelölni a térképen, így mind a 49 esemény a Bőrfestő utcában látható.
Az iskola pedagógusainak köszönhetően a "legegyszerűbbtől" a legösszetettebbig szerepelnek programok a palettán.
A nulladik feladat ebben az évben is a flashmob volt, de a mostani a szokásostól eltérően egy kreatív játék köré épült. Diákjaink a megszokott módon szívesen formálták meg a számunkra kiosztott jobbra kanyarodó nyilat.
A teljes videót ITT lehet megtekinteni. A flashmobhoz kapcsolódó pályázat ITT található.
Ezután következtek a kódolási tevékenységek iskolánkban.
A 8.-osok megszínesítették matematika és kémia órájukat.
Szintén a 8.-osok és a hetedikesek feltérképezték a hour of code oldalt, és részt vettek az egyik legremekebb feladatban, a Dance Party-ban.
Az ötödikesek és hatodikosok a Lightbotot programozták.
A fentieket minden 5-6-7-8. osztály megcsinálta informatika órán, így sok tanulót bevezettek a kollégák a kódolás világába, jó pár tanuló informatika órája vált ettől színesebbé.
Szokásos együttműködéseinket is folytattuk. A Palotási Általános Iskola 2. osztálya mellett, akikkel már évek óta jó kapcsolatot ápolunk, a Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskolával is közös programot valósítottunk meg. A 7.a és a 8.a osztály tanulói látogattak el hozzájuk, és ott számos remek akadályt küzdhettek le. Álljon itt, amit diákjaink írtak erről:
Köszönjük Tóth Évának, hogy meghívott minket, a diákoknak, hogy tartalmas programot készítettek nekünk!
Ebben az évben 3 eseményünk is volt, melyet a Meet and Code szervezet támogatott. Sőt mindhárom eseménnyel pályáztunk még további kategóriákban is a Meet and Code-nál. Reméljük, hogy a programjaink elég meggyőzőek ahhoz, hogy a különböző kategóriákban helyezéseket érjünk el. A további díjkategóriák az ENSZ által meghatározott Globális Célokhoz tartoznak.
Ezek:
Ezek:
- Az esélyegyenlőség és a nemek közötti egyenlőség - ennek keretében jutalmazzák, ha lányok programoznak.
- Az élet sokszínűsége kategóriában a gyerekeket és fiatalokat megmozgató színes eseményeket díjazzák.
- A Climat action kategóriában azokat a projekteket díjazzák, melyek hozzájárulnak a klímavédelemhez, a fenntartható fejlődéshez.
- És végül a Community kategóriában a helyi közösségek által szervezett programok kerülnek további díjazásra.
A három esemény:
Készíts robotpályát!
A 2017-es CodeWeek-en megismert BlueBot robot nagy népszerűségnek
örvend iskolánk pedagógusai körében. Sokat ötletelnek, hogyan lehet a
különböző szaktárgyakban a robotot felhasználni. Az ötleteléshez
megismerték a cégek által gyártott pályákat, de ezek megvásárlása nem
fejleszti a kreativitást, ezért saját innovációban készítünk ilyen
pályákat.A pályák elkészítésekor figyelembe vesszük a
globális célokat, és a játékok témáját ezekhez is kapcsoljuk. Fontos számunkra,
hogy tanítványaink a játékos programozás során valós problémákkal is
foglalkozzanak.
Energiastratégia a szabaduló szobában
Szabaduló szobánkkal kötődünk a Globális Célokhoz, különös
tekintettel a megfizethető és tiszta energia és a felelős fogyasztás és
termelés globális célhoz. A szabaduló szobát iskolánkban alakítottuk ki,
de egy külön órarend elkészítésével a környező és a partner iskolák is
használhatták ezt a Kódhéten. A részletes feladatleírást, a szükséges
kellékek egy részét tanulóink tervezték és készítették el, felhasználva 3D
nyomtatónkat. Ezek a munkálatok már a Kódhét előtt elkezdődtek. A
feladatok között voltak olyanok, melyek web2-es eszközökkel,
számítógéppel oldhatók meg, de a tanulók Scratch-ben, Imagine-ben és
Micro:bitet is programoztak.
Kódold át az éjszakát 3!
Az éjszakai kódolás már nagyon jól bevált, hatalmas érdeklődésre számot
tartó esemény nálunk. Ezért a 2019-es Kódhéten is megszerveztük. Már a
2018-as évben is nyitottunk a környező iskolák felé, de ebben a tanévben
fő célunk ez a nyitás volt, hogy a Kódhét szellemiségét elterjesszük. Követtük az új dolgokat, megszerveztük, hogy
ezen az éjszakán minél több robot bemutatásra kerüljön. Céljaink között
szerepelt a mesterséges intelligencia és a humanoid robotok beemelése a
programba. Felvettük a kapcsolatot cégekkel, R2D2 is ellátogatott hozzánk. Külön köszönet illeti az Enterprise Group Industry két fiatal munkatársát, akik a megbeszélt időtartamon felül is maradtak, és elvarázsolták a kicsiket-nagyokat. Ismert pedagógus szakértők is újra részt vettek az eseményen. Őket is hatalmas köszönet illeti! Természetesen a helyi humán
erőforrásokat is felhasználtuk: szülőket, tanulóinkat kértük fel robotépítés, programozás témában szakértőnek.
Álljon itt a részletes program:
Benedekné Fekete Hajnalka: RobotX - Artec robotok(109-es
terem)
Klacsákné Tóth Ágota: Micro:bit (103-as terem)
Molnár–Krajnyák Emese: Energia stratégia a
szabaduló szobában (102-es terem)
Novák Sára Anna: Logikai társasjátékok,
kódfejtés, offline programozás (15-ös terem)
Sidó Istvánné: Irányíts Ozobotot és
BlueBot-ot! (5-ös terem)
Vindics Dóra: A Lego robot rejtelmei
(101-es terem)
Belán Beatrix: 3D nyomtató
csodái (111-es terem)
Kőteleki Andrea Éva – Bojtor Judit: Tartsd a lépést,
kódolj!- táncos kódolás, drón
Szabó Márta: robotbemutató: Lego robot szakkör, Hód és
titkai,
R2D2, saját készítésű robotok
Korándi Ildikó: Filmklub a mesterséges intelligenciáról (Díszterem)
Unplagged programozás |
Benedekné Fekete Hajnalka - Artec |
Vindics Dóra - Lego EV3 |
Szabó Márta |
Novák Sára Anna - unplagged |
Kőteleki Andrea Éva - táncos kódolás |
Bojtor Judit |
Hernyák Zalán 8.b osztályos tanuló |
Klacsákné Tóth Ágota - Micro:bit |
Molnár - Krajnyák Emese - szabaduló szoba |
Köszönjük a Meet and Code támogatását!
De az események ezzel még nem értek véget.
A szabaduló szobát továbbra is üzemeltetjük.
A 2.b osztály több projektet is megvalósított a CodeWeek-en.
Az osztály részt vesz egy eTwinning projektben, melynek
témája a Globális Célok (Coding to save the planet). A szervező egy olasz iskola tanára, Stefania Altieri és Pauline Mass, aki Hollandiában vezető tanár. Különböző
kódolási tevékenységekkel kapcsolódunk az "SDG"-hoz a Kódhét során többször is, de a munka novemberben is folytatódik. Az októberi hónap témája a klímaváltozás. A 2.b-s gyerekek Scratchben próbálják megmenteni az Északi-sarkot. Majd "Bogárkának", azaz BlueBotnak készítenek olyan pályát, amelyen a klímaváltozás jellemzőit sorolják fel. A robot programozása során járják körbe a téma fontos kérdéseit.
Az Eu CodeWeek-hez kapcsolódó egyik webináriumon a tanulók mélyebben is megismerték a tanítójuk által bemutatott Cody Color offline és online játékot. Ezzel többször is játszottak, majd egy személyes találkozó során testvérosztályuk tanulóinak is megtanítják ezt.
Tevékenységünknek a jutalma is megvan, mert rengeteg Certificate-et kaptunk lelkesedésünkért. Olyan sokat, hogy itt megjeleníteni nehéz lenne.
Molnár-Krajnyák Emese kolléganőnknek 24 db-ot sikerült összegyűjtenie. Neki külön köszönjük lelkesedését, munkáját!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése